Audio Pakao – 4. deo


Ovo je poslednji deo teksta koji smo preveli sa vebsajta http://www.audionote.co.uk. Autor je Peter Qvortrup, predsednik i direktor firme, najodgovorniji za razvoj firme u poslednjih 20 godina.

Prijatno čitanje! Dajte nam vaše komentare!

Razvoj

Vraćajući se na predloženi način – hajde da ga nazovemo “Poređenje po kontrastu” – mi jako preporučujemo korišćenje refleksa i slušanje istog snimka kako bi se dva sistema uporedila. Ovo bi moglo da zahteva nekoliko praktičnih časova na kojima će se uporediti kolekcije snimaka sve dok ne budete očišćeni od A/B navike, koja nastoji da privuče vertikalnu a ne linearnu pažnju muzici. Ukoliko pažljivo i analitično saslušate kratke delove muzike, premotavajući napred i nazad, ne postoji šansa da osetite njen tok i svrhu u čistim muzičkom smislu. Muzika i njen nastup (koji bi trebalo da budu neodvojivi) se sastoje u velikoj meri u razvoju očekivanja koja se posledično odlažu ili odbijaju. Nije moguće odgovoriti na ovaj aspekt muzike u smislu poređenja A/B i može biti iznenađenje da je sposobnost prenošenja kvaliteta muzičke drame upravo najvažnija karakteristika audio sistema ili komponenti.

Korišćenjem metode Upoređenje putem kontrasta u procesu procene komponenti, pred sobom imamo pouzdan postupak za sortiranje ostatka lanca reprodukcije čak i u već postojećim sistemima čije komponente nisu stavljene na isti test. Kada ovladate zvukom i postanete precizniji ispostaviće se da su određeni aspekti zvuka i manje nego zadovoljavajući jer što je preciznija komponenta to nedostaci sistema repodukcije zvuka postaju očigledniji. Sledeći korak je da se izabere komponenta različite funkcije u sistemu – obično je lakše raditi direktno sa izvora – i da se ponavlja upoređenje putem kontrasta za svaku komponentu. Ovo uključuje kablove, strujne kondicionere, RF filtere,izolacione materijale, kao i pojačala, zvučnike i čitače signala.

Metoda upoređenja preporukom nas ostavlja bez znanja na koji način da nastavimo kada neizbežna dosada i frustracija koje potiču iz kompromisa nastupe. Poređenje putem kontrasta, koja takođe dovodi do kompromisa (kao što i svaki audio sistem mora da sadrži), će uvek pružiti više nagoveštaja živog nastupa – ovo je najčešće i snimljeno – jer nam je omogućila da se približimo snimku. I kako se više komponenti zamenjuje korišćenjem metode Upoređenja putem kontrasta, rezultat će u poređenju sa Upoređenjem putem preporuke uvek biti bolji. Uzgred, izvrsni ishod stalnog unapređenja vašeg sistema metodom upoređenja putem kontrasta je taj da se od vas neće samo zahtevati da proširite svoje zalihe nepoznatih snimaka kako bi se povinovali metodi, već ćete otkriti da je vaša muzička biblioteka puna snimaka čiji zvuk je znatno bolji nego što ste mislili. Na ovaj način, ne samo da ćete se bolje upoznati sa vašom dosadašnjom muzičkom zbirkom već ćete otkriti i koliko vam je kvalitetne i zanimljive muzike dostupno; i … evo ga … Audio Raj!

Lažni prorok koji pretvara mnoge ljude u „audiofile na putu za Audio Raj“ jeste napomena da bi njihov audio sistem trebalo da prikaže svaku vrstu muzike na određeni način bez obzira na način snimanja. Precizan sistem reprodukuje muziku određenog CD ili LP ploče onako kako je snimljena; on ne tumači ponovo ovu informaciju kako bi se ona poklopila sa predrasudom na koji način bi muzika trebalo da zvuči na nekom audio sistemu (ovo objašnjava zašto mnogo ljudi smatra da su određeni zvučnici bolji za rok muziku a drugi za klasičnu; ako je tako, oba su netačna). Drugim rečima, ne možete pretvoriti krastavu žabu u princa ukoliko pre toga ne pretvorite nekoliko zečeva u pacove.

Samo ukoliko je audio sistem napravljen najpreciznije moguće – tj. samo ukoliko može reprodukovati zvuk visokog kontrasta – možete se nadati da ćete povratiti jedinstvenost bilo kog snimljenog muzičkog nastupa. Jedino tada je moguće da slušalac ostvari emotivnu vezu sa svakim snimkom – bez obzira na instrumentalni ili glasovni medij i bez obzira na poruku. Dosada i frustracija su neizbežne alternative. Mislite o tome.

Leonard Norwitz
THE AUDIO NOTE CO. (USA)
San Jose, California
January – April 1993

Peter Qvortrup
Audio Note (UK) Ltd.
Brighton, England
August – December 1993

One thought on “Audio Pakao – 4. deo

  1. Време ће допринети утиску,
    уклопити све компоненте у систем није ни мало лак и једноставан задатак,све компоненте требају бити савршено подешене и то у целом ланцу као код радара,ако један део система нема прецизно дефинисану функцију цео систем је
    безкористан и нема одраза.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s