Pretender


Јуче ми пријатељ донесе стари пожутели енглески часопис из 1977 године. Са задовољством сам га прегледао и поново се подсетио звучних имена краја седамдесетих година, време пре појаве ЦД формата. Сви комплети састављени од грамофона, појачала или рисивера и два звучника. А као у сваком енглеском часопису доминација енглеских уређаја … можда други пут о томе.

Ипак пажњу ми је привукао део часописа са оценама ЛП плоча. У секцији Чуда Западне обале (West Coast Wonders) пронађем слику ЛП плоче Џексона Брауна и оцене.

Џексон Браун

Сам тест има два дела – оцену техничких карактеристика плоче (шум самог уређаја, потом звук са плоче, тј. динамика и распон музичког материјала). Графикон који је приказан уз сваку плочу чини први минут музике и сачињен је уз помоћ посебног уређаја који анализира кретање игле, лежање игле у каналу, шум површине плоче и однос сигнал-шум.

Плоча је веома добро примљена, писац текста хвали компанију Варнер која је издавач плоче. И без обзира што признаје да лично воли музику Џексона Брауна,  веома лепо одваја укус од квалитета снимка.

Шта даље рећи – потражио сам ту плочу у личној архиви и поново је ставио на грамофон. Преслушавање ове топле и пријемчиве музике ванредног музичара и ствараоца – на својим плочама је певао, свирао клавир и гитару ме је поново вратило у време ванредне популарности ове врсте музике. Било је то време када су се улицама носиле плоче на слушање код друга на другом крају града.

Поновно преслушавање ове изврсне плоче – комбинација Ортофон глава, Консонанс грамофон и Аудио Ноте појачало Меишу, ме је учврстило у уверењу да не тражим нова издања на ЦД-у!

Ево на крају снимка са концерта – насловна песма Pretender.

4 thoughts on “Pretender

Оставите одговор

