Linear


У свету технологија за обраду дигиталног сигнала записаног на ЦДу постоји више приступа. Једну од њих упорно заступа  и госп. Риохеи Кусуноки, дизајнер у фабрици „Лабораторија 47“. Ко није чуо за „47 Laboratory“? Фанстастичан и необично храбар дизајн ЦД транспорта, грамофона, ручки, појачала и звучника …

Е па госп. Кусуноки је творац речи Линеар. Шта значи Линеар?

Госп. Кусуноки држи да треба искористити све предности основног стандарда уписа од 16бита  и 44,1кХц који потиче још из осамдесетих година прошлог века, избацити све касније развијене дигиталне филтере, операционе појачиваче, избацити оверсамплинг и пустити да сигнал изађе онакав какав је и снимљен!

Идући за том филозофијом фирма Опера Консонанс из Пекинга, НР Кина, је направила ЦД плејер и појачало које у потпуности примењује линеар технологију. Како то звучи? Треба чути!!

Како каже госп. Кимура из фирме Сакура системи, „фирма Лабораторија 47 ће правити само стандард читања од 16бита и 44,1кХц … ПиТрагач је строго транспорт 16бит/44,1кХц формата. Не испоручује се са било каквом могућношћу да чита 24бит/96кХц или ХДЦД. Постоје три основна разлога да сумњам у нове формате:

– скакати на нови формат док постоји велика могућност побољшања постојећи је злоупотреба купца

– данас постоји мало софтвера у новом формату, сумњам да ће се икад појавити на тржишту – квалитет материјала није довољно добар да на прави начин прочита 24бит/96кХц. “ (преузето са http://www.sakurasystems.com/products/PiTracer.html)

PiTracer is strictly a 16bit/44.1kHz format transport. It does not come with any 24bit/96kHz nor HDCD compatibility. Junji states three major reservations about new formats.

  • Jumping onto a new format while you know there’s still a great deal of possibility to improve the current one is a deservice to customers.
  • With a small number of software available in new format today, it is doubtful if it ever establishes itself in the market.
  • The quality of parts available today is not good enough to properly decode 24bit/96kHz.

Такву једноставну технологију је Опера применила за свој ЦД плејер ЦД 120. Дизајн је потпуно минималистички, испоручује се у сребрној боји брушеног алуминијума и у матираној црној боји. Чип је ТДА1543 на 16 бита, нема оверсамплинга, нема дигиталног филтера, нема операционог појачала сигнала … Само пасивни филтер и сигнал иде у појачало.

Опера ЦД 120 Линеар

И како и сами дизајнери у Опери кажу, слушај да би веровао! Једно је теоријска поставка разлога за постојање филтера и оп-појачивача, а друго је слушање својим ушима! Једно су бројке из тестова а нешто сасвим друго веровати свом слуху и свом укусу!

Solid State vs Valve, Digital vs Analogue, SACD vs DVD-A, the arguments rage on, with one persons point of view seemingly contradicting others, which is right?, which is wrong?, are there any winners, and losers ?, or is it down to personal tastes at the end of the day ? now we have opposing technologies in the digital world, Digital Filters vs Filterless Dac’s, Up-sampling vs No up-sampling, Over-sampling vs no Oversampling, how are we supposed to make a decision with so many opposing viewpoints?

There seems to be only one way to decide, and that is with your ears, if you like the sound of the latest technology with 24/192 up-sampling[or more], with brick-wall fliters to block unwanted spurious noise, and beleive that the measured signal is of utmost importance, then that is what you are looking for, if on the other hand you trust your ears to make a buying decision, then the alternative „Simple“ approach is worth looking out for. Is 16 bit/44.1 enough? Clearly not!!, but we are stuck with it for now, SACD/DVD-A are currently not taking the world by storm, so we have to make the best of 16/44.1 CDplayer.

Philips’s TDA-1543 non-oversampling DACs had one unique quality: a very high output. This helped to use discrete passive I/V conversion circuit rather than IC chips. The discrete I/V circuit sounds much better than the ICs. The non-oversampling DACs have distinctive tonal quality, it’s sound clearly indicated that oversampling was not the culprit of sound degrading, but the real offender was the digital filter. If the reasons to alter the original CD format are to expand frequency range and dynamic range, they are barking up the wrong tree. This is why the new technologies can provide just a tiny improvement to the sound quality compared to using better quality capacitors and resistors.

Погледајте страницу да више детаља о уређају http://www.opera-consonance.com/products/refcd120_linear.htm

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s